I en tid, hvor kunder har en højere tendens til at købe online, er det vigtigt, at din bilforretning skiller sig ud på nettet. Det gør du med digital marketing på Google og sociale medier.
Konkurrencen på bilmarkedet er stor, og der er kamp om kunderne. Så hvis du vil være konkurrencedygtig og sikre både nye og gamle kunder. Det gør du med forskellige strategier på nettet.
Her får du 3 tips til, hvordan du skiller dig ud på nettet:
1 . Din hjemmeside er dit butiksvindue online – sørg for, at det ser lækkert ud
Hjemmesiden er vigtig i forhold til at få nye kunder. Det er her, dine potentielle kunder får et indtryk af din forretning. Derfor skal du sørge for, at den er nem at navigere i. Du skræmmer dine kunder væk, hvis din hjemmeside er besværlig og kræver omveje for at finde rundt. Det er der mange potentielle kunder, der ryger på. De vælger din konkurrent i stedet for.
Sørg for at den er overskuelig for brugere, som aldrig har besøgt den før, med synlige menupunkter og overskrifter.
Det er vigtigt at en hjemmeside er informerende, da kunder besøger en hjemmeside, for at få vigtige oplysninger. Gør det tydeligt med eventuelt bilmodeller, priser, finansieringsmuligheder og kontakt oplysninger.
2 . Skab godt indhold på sociale medier
Det er vigtigt at I bliver genkendt og får nye kunder, så få styr på indholdet på de sociale medier. Det kan du gøre ved at være aktiv på platforme som Facebook og Instagram, hvor du kan dele billeder og videoer af forretningen og biler, som fanger kundernes opmærksomhed.
Dette kan blandt andet være videoer der viser diverse funktioner på biler, ”behind-the-scenes” videoer, hvor man viser bagom forretningen, eller mere personlige videoer hvor man kan se jer der arbejder der.
3 . Forbedr din SEO
Når folk søger på Google, leder de som regel ikke efter et bestemt forhandlernavn, men snarere efter ”brugt bil” og ”tæt på mig”. For at være sikker på, at I dukker op på Google, er det en god idé at fokusere på SEO og onlinemarkedsføring.
En nem måde at komme i gang, er at oprette din forretning på Google Business Profile, det gør det lettere for folk at finde jeres forretning, her kan du også nemt ændre på forskellige informationer som adresse og åbningstider.
Det er også smart at bede jeres kunder om anmeldelser på Google, jo flere positive anmeldelser du får, jo højere vil din forretning blive rangeret på Google.
Få din virksomhed til at vokse med digital marketing
Så for at skille sig ud på nettet, og være med til at få din virksomhed til at vokse, kan du kombinere at få din hjemmeside optimeret og gøre den overskuelig, skabe godt content på de sociale medier for at blive opdaget, og forbedr den lokale SEO for at rangere bedre på Google.
Følg disse 3 råd, og du vil hurtigt se af din bilforretning begynder at vokse!