Begejstret bilforhandler: 64 procent flere henvendelser på tre måneder

30 aug 2021 | Hjemmeside

Lindholm Biler har fået en ny hjemmeside fra Auto IT med onlinehandel, bytteprisfunktion og specielle bilkategorier i bilsøgningen. Det har løftet antallet af henvendelser med 64 procent.

To ting adskiller Lindholms nye hjemmeside fra de fleste andre: Der er specielle kategorier for bilsøgningen, og så er der online-handel, hvor besøgende kan konfigurere ekstraudstyr og bestille en bil. Slutseddel og betaling sker dog stadig i butikken.

”Lige nu arbejder vi på det sidste, hvor folk også får lov at svinge dankortet,” oplyser Marketingsansvarlig Lise Høyer og uddyber, at det bliver med en løsning, hvor bilen reserveres ved at indbetale et depositum.

“Vi oplever, at flere og flere henvender sig på mail og telefon, oftest af geografiske årsager og derfor ikke kommer i butikken. Dén efterspørgsel er øget – særligt efter Corona,” siger Lise Høyer.

 

Søgbare bløde kategorier for biler

Men før de besøgende når så langt, skal de jo finde drømmebilen og her har Lindholm valgt at lave helt nye kategorier, som fx Lille bil, Høj bil og Grøn bil. Sorteringen krævede ændringer i salgsprogrammet AutoDesktop, som Lindholm bl.a. benytter til at hælde salgsbilerne automatisk over på hjemmesiden. Både AutoDesktop og hjemmesiden er leveret af Auto IT.

”Her var det virkelig en fordel, at det er samme firma, der har lavet AutoDesktop, som også laver hjemmesiden. Det ville nok ikke fungere lige så gnidningsløst, havde vi brugt andre leverandører,” mener Lise Høyer.

Kategorierne har hver deres egen landingsside, hvor alt omkring biltypen er beskrevet. Dette tjener både som reel information til besøgende, men også til at indfange bilsøgende på Google.

Det kalder man SEO-optimering, og det handler om, at man i teksten skal ramme de ord, der bliver søgt efter på Google, som fx Høj Bil, stor SUV eller Grøn Bil, billig elbil, så de nemmere lokkes over på hjemmesiden.

 

Derfor er en hjemmeside vigtig

Men hvorfor er det vigtigt for en bilforhandler at have en hjemmeside, når der findes både Facebook samt gode og billige bilportaler som biltorvet.dk, hvor kunderne fint trækkes til salgsbilerne?

”Med vores egen hjemmeside kan vi meget bedre komme ud med de budskaber, som vi vil have ud – og bestemme vores eget udtryk og branding,” forklarer Marketingsansvarlig Lise Høyer, der også fremhæver, at der jo ikke kommer mange i den fysiske butik længere.

”En stor del af butikken er jo i dag online,” slår hun fast.

Lindholms nye hjemmeside har været kørende et par måneder og de første erfaringer viser, at trafikken er den samme, mens antallet af henvendelser er steget markant.

”Især er det bytteprisfunktionen fra Biltorvet.dk, som virkelig rykker. Også chat-funktionen giver meget,” fortæller Lise Høyer.

 

Dejligt det er let

En af de ting som Marketingansvarlig Lise Høyer fra Lindholm Biler er svært begejstret for er, at hjemmesiden er let at vedligeholde.

”Det er meganemt at tilføje og ændre indholdet. Jeg har fingrene i den næsten hver dag, hvor jeg lige laver lidt om,” fortæller hun begejstret.

Lise Høyer fremhæver også, at hun er meget glad for integrationen til leasing-delen, der har fået sit eget faneblad, hvor salgsbilerne vises som et leasingtilbud. Det sker via en brugervenlig og enkel leasingberegner, hvor besøgende selv kan skrue på løbetid, udbetaling og antal kilometer pr. år.

”Det var ikke en let integration at få på plads. Men nu integreres det rigtigt fint med AutoDesktop,” siger hun begejstret. Næste skridt er på samme måde at få integration til en finansieringsløsning, som er lige på trapperne i samarbejde med Nordania.

”Så kan kunderne svinge dankortet. Det glæder vi os naturligvis meget til,” siger Lise Høyer.

DIN HJEMMESIDE ER DIN IDENTITET

Vidste du, at Auto IT har leveret over 200 hjemmesider til bilforhandlere?

I en turbulent verden, der bliver mere digital, er det vigtigt, at du som forhandler sikrer dit eget aftryk i markedet, hvor du kan fortælle din historie og fortælle om de biler, du har til salg.

Se bare på bilmærkerne, de ved om nogen, hvor vigtigt en skarp identitet er, og gør meget for at sikre den overalt, også online. Det er derfor nybilsforretninger har så mange og klare retningslinjer.

Selv om det kan være fint at læne sig op ad et bilmærkes stærke brand, er det også vigtigt, at du som forretning selv har en identitet på nettet og sikrer dit eget fodaftryk online.

Det er ikke dyrt
Vi har priser fra 10.000 kroner for en komplet hjemmeside, inklusive et feed, så dine biler automatisk køres fra AutoDesktop til flot salgspræsentation på hjemmesiden.

En hjemmeside fra Auto IT indeholder fx:

  • Visning af salgsbiler
  • Online-købsflow af salgsbiler
  • Undersider for kampagner og nyheder
  • Automatisk overførsel af jeres opdateringer på Facebook
  • Bytteprisfunktion, som giver mange varme leads
  • Teknisk optimering til mobil, pc, tablet
  • Det er let for kunder at finde den via Google
  • Udvidelser som online værkstedsbooking og biludlejning
  • Og meget mere

 KLIK HER for at se mulighederne