DBFU’s medlemmer kan nu få en billig, skræddersyet og grydeklar hjemmeside. Initiativet skyldes Jørgen Bomberg, der er formand for Dansk Bilforhandler Union, DBFU.
”Hjemmesider er en kæmpejungle. Hvordan gør man og hvad koster det? Der er mange udbydere og en del medlemmer oplever at blive kontaktet med beskeden om at den hjemmeside, de havde, var overgået til et andet firma. Der er mange lykkeriddere, som nok ved, hvordan man laver hjemmesider, men ikke kender branchen. Vi ville gerne kunne tilbyde vores medlemmer en hjemmeside med en partner, som kender branchen, og er i stand til at holde det simpelt, og det til en skarp pris,” forklarer Jørgen Bomberg.
Valget faldt på Auto IT og det viste sig at være et godt valg.
”Det har været et utroligt nemt samarbejde. De kender fuldstændigt vores medlemmers behov og det vi står for, og derfor kom vi ret hurtigt i mål,” bemærker Jørgen Bomberg, der også fremhæver en anden fordel ved Auto IT.
”En ting er at levere en hjemmeside, men der skal også trafik til den. Og her er Auto IT meget stærke, i kraft af deres store erfaring med at lave hjemmesider, biltorvet.dk og digital markedsføring. De ved præcist, hvad der skal til, for at hjemmesiden også bliver fundet på søgemaskiner,” mener Jørgen Bomberg.
Komplet udstilling
Medlemmernes hjemmesideplatform er en komplet udstilling af forhandleren og bilerne til salg, og kan bestilles i to versioner, alt efter om man bruger salgsprogrammet AutoDesktop eller Bilinfo. AutoDesktop-brugere får bilerne udstillet på selve siden, hvor besøgende kan søge blandt de brugte biler, som forhandleren har til salg.
”Hjemmesiden er baseret på erfaringer fra vores meget populære CarLite-skabelon, vi har leveret over 200 af, så det er et gennemprøvet koncept, DBFU’s medlemmer får,” forklarer Peter Larsen, der er kommerciel direktør i Auto IT.
På hjemmesiden kan bilforhandlere bruge deres egne logo og farver, billeder og tekster, og endda vælge at få vist en videosekvens på forsiden eller billeder i rotation, ligesom de mest moderne af slagsen på markedet lige nu. Hjemmesiden kræver et minimum af vedligeholdelse af forhandleren, når først den er oppe at køre.
Desuden er der en række fordele, hvis forhandlerne oveni bruger biltorvet.dk og Facebook, da salgsbilerne automatisk kan hældes ud alle tre steder og på den måde maksimere tilstedeværelsen online.
Skilte med DBFU
Hjemmesiden har også DBFU’s logo og et skriv om organisationen.
”Vi skilter tydeligt med, at forhandleren er medlem af DBFU, fordi det jo giver forhandleren nogle fordele i form af et trygt og sikkert bilkøb for kunderne og dermed signalerer det tryghed,” forklarer Jørgen Bomberg.
På DBFU’s Generalforsamling i Middelfart for nyligt fik medlemmerne for første gang præsenteret den nye hjemmesideplatform.
”Jeg har kun fået positive tilbagemeldinger på initiativet. Mit fokus var at få lavet en hjemmesideplatform til de mindre og mellemstore forhandlere, for de store skal jo nok klare sig. De mindre har typisk ikke ressourcerne, og falder groft sagt nemmere i gryden med udbydere, som ikke leverer det, forhandleren har brug for, og måske oveni til en høj pris. Derfor er jeg meget tilfreds med, at vi nu har et supergodt alternativ, fra en leverandør, der har udspring i bilbranchen, og som vi kender og har tillid til,” siger Jørgen Bomberg.
Hjemmesiderne kan leveres i to versioner:
Hjemmeside med bilsøgning til de forhandlere, som bruger AutoDesktop – klik her for at åbne demo
Den lidt billigere version, hvor bilsøgningen er linket til biltorvet.dk – klik her for at åbne demo
Interesseret? Kontakt en konsulent hos Auto IT her.