Ny hjemmeside sikrer det moderne look

27 aug 2024 | Hjemmeside

Jørgen Hansen Biler i Skærbæk har fået moderniseret hjemmesiden af Auto IT. Forskellige tricks gør at kunderne bliver hængene og ikke hopper videre på fx fabriksbilernes sider. Det er der en helt særlig grund til.

I det nederste venstre hjørne af Danmark, kender de fleste sønderjyder Jørgen Hansen Biler, grundet et vedvarende marketingstryk og sådan skal det gerne blive ved at være.

Bilhuset, der er autoriseret forhandler af Kia og Isuzu og derudover forhandler brugte biler, har netop fået udgivet ny topmoderne hjemmeside – leveret af Auto IT. Her kan besøgende hente alle priser og specifikationer på de fabriksnye biler, samt læse en masse info om drømmebilen, fremfor at skulle besøge bilfabrikkernes hjemmesider. Det er et helt bevidst valg.

”Vi vil ikke bare være en tilfældig forhandler, kendt som Kia i Skærbæk, men holde fast i at være Jørgen Hansen Biler i Skærbæk, som forhandler Kia. Der er en stor forskel for os, da vi er er så meget andet end bare en forhandler – vi har hele vores eftermarked, værkstedet, klargøring og sågar en vaskehal, og det skal alt sammen plejes og passes i vores markedsføring,” fortæller marketingsansvarlig Mette Berg.

Mette Berg er ansvarlig for hjemmesiden hos Jørgen Hansen Biler.

Det er hende, som har den daglige drift af den nye og forbedrede hjemmeside.

”Alt er bedre. Både frontend og backend,” siger hun på IT-sprog og med det, mener hun både designet på hjemmesiden og det system bagved, hvor man styrer, hvad der skal vises på hjemmesiden. Begge dele er nyt, i forhold til den gamle hjemmeside.

Den såkaldte backend styres nu via WordPress, hvor det før var Umbraco, der har flere muligheder, men er knapt så intuitivt.

”Det krævede lidt tilvænning, men det er heldigvis meget intuitivt. Det nye design er vi meget glade for,” siger hun. Hjemmesiden er udstyret med bookingmoduler til både værkstedsbooking og udlejning, begge dele er moduler fra Auto IT.

En af de ting, hun fremhæver er, at onlinesalg nu ikke længere en selvstændig underside på hjemmesiden, men indbygget på detaljesiden af de brugte salgsbiler som en knap.

Detaljesiden på brugte biler har flere online-muligheder.

 

”Det giver kunden direkte mulighed for at bestille bilen online, når de ser på den bil, de er interesseret i, hvilket er mere brugervenligt og netop designet til og for kunden”, siger Mette Berg, der mærker en stigende interesse fra kunderne om at betjene sig online.

”Vi ser en stigende interesse helt generelt til både at købe, booke og tjekke ind,” siger hun, men derudover har hun ikke fået reaktioner på den nye hjemmeside fra kunderne.

”Alt virker og det ser pænt ud, så jeg tænker grunden til, at vi ikke hører noget, er fordi alt er godt. Hvis ikke det var tilfældet, skulle vi jo nok høre for det,” griner hun.

Klik på billedet af hjemmesiden herunder for at se Jørgen Hansen Bilers nye hjemmeside.

Klik her for at se mulighederne for din egen hjemmeside.


 

Jørgen Hansen med sin hund, der naturligvis hedder Kia.